天文學

书名:天文學
封面图片
天文學
内容概要
  “科學探索者”美國最權威的研究性學習教材。美國中學普遍選用的綜合理科教材。也是新課標、新觀念、新學法的最佳參考用書。  本冊主要講述的是天文學知識,內容包括搜尋彗星之家、地球、月球和太陽、太陽系、恆星、星系和宇宙、火星之旅等,將帶領你探索科學奧秘,指導研究性學習,知識能力方法並重,動手動腦趣味無窮。   走近科學︰搜尋彗星之家
书籍目录
Nature of Science: Searching for the Home of CometsChapter 1 Earth, Moon, and Sun 1 Earth in Space   2 Phases, Eclipses, and Tides 3 Integrating Technology: Rockets and Satellites 4 Earth's MoonChapter 2 The Solar System 1 Observing the Solar System 2 The Sun 3 The Inner Planets 4 The Outer Planets 5 Comets, Asteroids, and Meteors 6 Integrating Life Science: Is There Life Beyond Earth?Chapter 3 Stars, Galaxies, and the Universe 1 Integrating Physics: Tools of Modern Astronomy 2 Characteristics of Stars 3 Lives of Stars 4 Star Systems and Galaxies 5 History of the UniverseInterdisciplinary Exploration: Journey to MarsReference SectionSkills Handbook Think Like a Scientist Making Measurements Conducting a Scientific Investigation Thinking Critically Organizing Information Creating Data Tables and GraphsAppendix A: Laboratory SafetyAppendix B: Star ChartsGlossaryIndexAcknowledgments
下载链接

天文學下載